Surprise Trip to Milan

Viimeviikon perjantaina minun oli käsketty pitää vapaapäivä töistä, sillä olimme lähdössä mieheni perheen järkkäämälle kahdenkeskiselle viikonloppulomalle mieheni kanssa. Minulla ei ollut mitään aavistusta kohteesta vielä lentokentälle saapuessammekaan, mutta muutamaa päivää aiemmin mieheni oli lähettänyt minulle säätiedot, jotta osasin pakata oikeanlaista vaatetta mukaan.

Last weekend me and my husband were heading to a little weekend getaway just the two of us to celebrate our wedding anniversary. The trip was a gift from my in-laws and I had no idea where we would be going until my husband told me the destination at the airport. He had sent me some weather info before hand though so I would know what to pack with me.

Kohteen paljastuttua Milanoksi, olin entistä enemmän innoissani, sillä Milano oli yksi paikoista, joissa en aiemmin ollut käynyt ja jossa todella olisin halunnut käydä! Koska meillä oli kuitenkin melko lyhyt visiitti kaupunkiin, halusin käyttää ihan vain kaupungilla kävelyyn, kohdalle osuneen upean sään fiilistelyyn ja kahdenkeskisen ajan viettämiseen. Miehenikin ihmetteli, etten kerrankin ollut oikein shoppailutuulella, vaikka kauppoja jonkin verran kiertelimmekin.

When my husband told me at the airport that we would be heading to Milan, I was even more excited because I had never been there and it was one of the places I really have wanted to visit! Because our trip was quite short I just wanted to walk around the city, enjoy the beautiful weather and spend some quality time together. That's why my husband was a bit surprised that I didn't really want to do much shopping even though we visited some shops.

Saapumispäivällemme sattui ikävästi yleislakko, joka oli pysäyttänyt kaupungista julkisen liikenteen ja lentoasemalta päärautatieasemalle päästyämme taksijonot olivat ihan älyttömän pitkät, mutta onneksi hotellimme ei ollut kuin muutaman kilsan päässä, niin päätimme, että kävelemme hotelliin nopeammin kuin jäämme odottamaan taksia.

Hotellimme, J24 Hotel Milano, oli aivan mielettömän ihana ja vaikutti aika uudelta. Ensimmäisenä iltana menimme illalliselle hotellin aulabaariin sillä olimme matkasta niin poikki, ettemme jaksaneet lähteä kauemmas. Kaikki tuntui puhuvan hyvää englantia ja sain tilattua superhyvän vegaanisen burgerinkin ilman sen vaikeampia selittelyitä ruokatottumuksistani.

Hotellille muutenkin voin antaa ison suosituksen, kaikki toimi ja oli uutta ja siistiä. Sänkykin oli niin hyvä, että tajusin siinä nukuttujen öiden aikana, että oma sänkyni kotona oli syy niska- ja selkäkipuihini! :D Aamiainen oli myös todella hyvä ja uskon, että siitä löytyi varmasti jokaiseen makuun jotakin.

When we arrived there was some kind of strike going on so the taxi lines were crazy long and we decided to walk the few kilometres there was from the central railway station to our hotel. The hotel, J24 Hotel Milano, seemed to be quite new and it was super nice! We were so tired that we decided to have the dinner just in the hotel bar and luckily everyone spoke quite good english so I didn't have any problem ordering my vegetarian meal.

To the hotel I would give a huge recommendation, everything worked well and it was clean, new and nice! Even the bed was so good that after sleeping in it a few nights, I realised that the reason for my back and neck pain was my bed at home. At the breakfast there was so many options that I'm sure there's something for everyone.

Sää suosi meitä onneksi koko reissun aurinkoisella ja lämpimällä kelillä. Jos olisimme lähteneet viikkoa myöhemmin, oikeana hääpäivänä, ilma olisi ollut sateinen ja +10c! Kävelimme siis koko päivän ympäri kaupunkia, kävimme vähän kurkkailemassa muutamia kauppoja, istuimme kahvilla Corso Vittorio Emanuele II:n laidalla, kävimme samoilla nurkilla myös syömässä aivan megahyvää pizzaa, vaikka pizzerian nimeä en enää muistakkaan ja otimme drinkit ihanassa Voce Aimo e Nadia-nimisessä kirjakauppa-ravintolassa.

The weather was super beautiful the whole weekend! If we would have gone there the next weekend when it was our actual anniversary, it would have been rainy and only +10c. So we just walked around the city, went to a few shops in Corso Vittorio Emanuele II, enjoyed some delicious pizza ( unfortunately I don't remember the name of the pizzeria but it was close to Corso Vittorio Emmanuele II ) and had drinks at this beautiful restaurant & book shop called Voce Aimo & Nadia.

Kaupunki oli täynnä aivan mielettömän kauniita taloja, mutta suurin osa niistä oli päästetty ränsistymään aivan hirveiksi! Olisi tehnyt mieli itse ottaa maalisuti ja työkalupakki käteen ja mennä korjailemaan niitä, mutta en tiedä sääteleekö niiden korjausta jokin laki vai miksi niitä ei ole fiksattu kuntoon. Taloissa oli kuitenkin aivan ihania kattopuutarhoja tai sitten niissä oli parvekkeet täynnä viherkasveja, mistä pidin todella paljon!

The city was full of amazingly beautiful old buildings but it was sad to see that many of them hadn't been taken care of. I almost felt like I wanted to take a paint brush and a tool box and go and fix them myself, but I don't know if there are some regulations or something that made fixing them difficult or expensive. Many of the buildings though had rooftop gardens and other green plants in the balconies, which I think was so beautiful!

Vikana iltana olimme ihan puhki taas koko päivän kävelyn jälkeen, että päädyimme illalliselle hotellia vastapäiseen kiinalaiseen ravintolaan. Saimme Ipadit, jossa oli menut, mutta vain italiaksi ja kiinaksi. Iiiik, se oli ihan painajainen minulle, koska haluan tietää, mitä syön. Saimme onneksi tarjoilijan, joka puhui jotenkuten englantia ja selitysteni perusteella toi minulle varmasti sopivaa ruokaa.

The last evening we were so tired that we just went to the chinese restaurant across the street from our hotel to have dinner. We got I pads with menus on them but they were only in italian and in chinese! That was my nightmare because I want to know what I eat. Luckily we got a water who spoke even a little bit of English and I explained him what I don't eat and he helped me to choose what to eat.

Seuraavana aamuna lähdimmekin jo heti aamulla junalla kohti lentokenttää ja kohti kotia. Viikonloppu oli aivan ihana ja pitkään kadoksissa ollut matkakuumekin palasi! Reissun jälkeen olenkin selaillut vain seuraavia reissuja! Milanoon haluan ehdottomasti uudestaan, koska läheskään kaikkea ei yhdessä viikonlopussa kerennyt nähdä.

The next day early in the morning we had to head to the airport and back home. The weekend was so lovely even though it was short and I definitely want to come back to Milan again! And I have to say that my long lost travel fever got me again and I have been browsing next trips already.